Jak nastavit cíle v Google Analytics?
- 18. 12. 2017
- Google Analytics, Marketing na internetu, Návody, Online marketing
Pokud chcete sledovat výkonnost a návštěvnost vašeho webu, první volbou by pro vás měla být aplikace Google Analytics. Samotný program však nic neřeší, je potřeba ho správně nastavit, jinak nebude pracovat příliš dobře. A tomu se věnuje následující návod.
Typy cílů
Nastavení cílů je samo o sobě poměrně jednoduché. V záložce „Správce“ kliknete na položku „+New Goal“ a vyberte si cíl či cíle, které si přejete měřit. Cílů si můžete nastavit až dvacet. Rozlišujeme 4 typy cílů:
- Zobrazení stránky
- Čas strávený na dotyčné stránce
- Počet zobrazených stránek během návštěvy
- Uskutečnění události
Zobrazení stránky
Tento typ cíle je splněn návštěvou dané stránky. Nemusí se jednat o hlavní stránku webu, ale i o podstránky. V takovém případě je však nutné nastavit v Google Analytics přesnou adresu podstránky.
Čas strávený na dotyčné stránce
Mezi cíle si můžete vyznačit i dobu strávenou na vašich internetových stránkách. Žádný ideální čas neexistuje, ale krátká, několikasekundová návštěva pro váš web nevěstí nic dobrého. V opačném případě to ale také není příliš dobrá vizitka. Dlouze trvající návštěva nemusí znamenat, že nabízíte na svém webu zajímavý obsah, ale že se na něm uživatel špatně orientuje.
Počet zobrazení stránek během návštěvy
Tento cíl byste si měli nastavit hlavně v případě, kdy na svém webu nabízíte plochu pro placené reklamy. Mezi počtem zobrazených stránek a reklamou je přímá úměra. Čím méně na váš web bude chodit návštěvníků, tím menší vám bude generovat zisk.
Uskutečnění události
Změřit se dají i události, což jsou v podstatě přímé interakce návštěvníka vašeho webu s jeho obsahem. V praxi to může znamenat stahování souborů, pouštění si videa či klikání na reklamní bannery.
Doufám a věřím, že Vám návod pomohl úspěšně nastavit cíle v Google analytics. Pokud byste chtěli nastavit nejen cíle v Google analytics, ale i ostatní metriky pro přesná a plnohodnotná data, napište mi a rád Vám pomohu.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.