Certifikace Google Adwords

Tak už došlo i na mě. Měl jsem tento týden pracovně volnější, proto jsem se rozhodl, že si vyzkouším certifikační testy Google Adwords. Jedná se o testy, které mají prokázat odborné znalosti v oblasti PPC marketingu spojeného s Google Adwords.

Jak probíhají certifikace Google Adwords?

Abych tu nepsal zbytečnou omáčku, podíváme se blíže na samotné testy. Nejprve je nutné si projít základním kurzem „Základy inzerce“, který Vás otestuje na základní až středně pokročilé pojmy z oblasti PPC marketingu. Důležité je znát základní postupy při správě kampaní a při jejich optimalizaci. V kurzu musíte zodpovědět 100 otázek v časovém intervalu 120 minut a musíte mít minimálně 80 otázek ze 100 správně. Pokud se v Adwords pár týdnů pohybujete, tato zkouška by Vás neměla zaskočit, opravdu tam není nic záludného, stačí Vám povrchové znalosti.

Pokud projdete kurzem „Základy inzerce“, otevírá se Vám možnost zkusit projít hned 5 dalších testů.

  • Inzerce ve vyhledávací síti.
  • Inzerce v obsahové síti.
  • Videoinzerce.
  • Mobilní inzerce.
  • Inzerce v Nákupech Google.

Jak kurzy Google Adwords probíhají?

Protože v Adwords pracuji již roky, řekl jsem si, že to vezmu hezky od začátku a pustil jsem se do prvního z testů a to „Inzerce ve vyhledávací síti“. Kurz měl podobná kritéria jako „Základy inzerce“, čekalo na mě 100 otázek s časovou dotací 120 minut a musel jsem mít nejméně 80 otázek ze 100 správně. Kurz byl už o poznání náročnější, nicméně i tak se mi podařilo kurzem za necelou hodinku projít. Otázky jsou odbornějšího rázu, probírají se tam témata od analyzování kampaní, přes napojení na API až třeba po současné trendy v online marketingu. Pamatuji si, že tam byla například otázka:“Podle údajů společnosti Google, kolik spotřebitelů, kteří provádějí místní vyhledávání na svém chytrém telefonu, navštíví obchod během jednoho dne?“. Takových otázek je tam pár, nicméně tam jsou, tudíž je dobré mít trošku povědomí o současných trendech v online marketingu.

Kurzem jsem úspěšně prošel a jakmile projdete základní kurz + jakýkoliv z pěti výše uvedených, dostanete od Google certifikát, že jste profesionál v dané oblasti.

A to jsem teď doživotně certifikovaný specialista Google Adwords?

Platnost certifikátu je jeden rok, tudíž pokud si budu chtít certifikaci udržet, budu si muset za rok kurzem projít znovu.

Musím říct, že mi otázky v testu přišly zajímavé a proto doufám, že co nejdříve najdu čas projít si o ostatními kurzy a třeba narazím na něco, co ještě nebudu znát a doučím se něco nového, uvidíme. Doufám, že Vás moje povídání moc nenudilo, jakmile si projdu dalším z kurzů, opět z něj sepíšu své pocity a tipy, na co se v kurzu připravit.

Lze se na kurzy připravit?

Samozřejmě že ano, Google vydal ke kurzům studijní materiály, které jsou dnes už i v českém jazyce. Díval jsem se do nich a nemyslím si, že Vám budou stačit k úspěšnému složení zkoušky, pokud nemáte jiné, hlavně praktické, zkušenosti s Google Adwords. Odkaz na kurzy a studijní příručky ke zkouškám zde: Kurzy a příručky. (Je nutné být přihlášený se pod svým Google účtem.)

Chcete být vidět na internetu?
Napište mi, nic závazného, prostě se domluvíme nebo ne.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.