Chytrý cíl v Google Analytics – jak funguje a pro koho je vhodný?

Protože se mi množí dotazy od mých klientů, proč u nich kromě klasických konverzních cílů (tržby, odeslání poptávky atd.) využívám i chytré cíle, rozhodl jsem se na toto téma napsat krátký článek.

Co to je Chytrý cíl v Google Analytics?

Google na základě určitých signálů hodnotí, kteří návštěvníci Vašich stránek jsou pro Vás relevantnější a spíše provedou akci, kterou po nich chcete. To je nejčastěji odeslání poptávky nebo nákup. Ti uživatelé, které Google vyhodnotí pro Vaše podnikání jako nejrelevantnější poté zařadí do Chytrého cíle. To Vám dovoluje s nimi dále pracovat, třeba na ně zacílit reklamu.

Podle jakých signálů Google hodnotí návštěvníky Vašich stránek?

Mezi signály, které jsou zahrnuty do modelu Chytrého cíle, patří například lokalita návštěvníka, zařízení na kterém si web prohlíží, prohlížeč který využívá, ale i počet stránek, který si za dobu návštěvy návštěvník projde nebo dobu trvání jeho návštěvy na Vaší stránce.

Jaké jsou podmínky vytvoření Chytrého cíle?

  1. Musíte mít správně propojené účty Google Analytics a Google Ads (dříve Adwords).
  2. Za posledních 30 dní musí do zvoleného výběru dat v Google Analytics přijít alespoň 1 000 prokliků z reklamy v Google Ads.
  3. Musíte mít v Google Analytics zapnuté sdílení údajů pro služby Google.

Tak a to je vše. Snad Vám můj krátký článek bude užitečný. Pokud byste rádi, abych Vám pomohl s PPC reklamou, napište a třeba začneme dlouhodobou a pro obě strany výhodnou spolupráci.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.