Google Ad Grants: reklama zdarma pro neziskové organizace

Asi každý, kdo podniká na internetu, ví, že Google Adwords slouží jako prostor pro placenou reklamu na vyhledávači Google. Ne každý je však obeznámen se službou Google Ad Grants, která je obdobnou službou, kterou ovšem mohou využívat pouze neziskové organizace, a to zcela zdarma, jelikož veškeré náklady jdou na účet samotného Googlu.

S omezením, ale zdarma

Neziskové organizace mají díky službě Google Ad Grants možnost bezplatné propagace, ale rozhodně nemají stejné možnosti jako běžní platící zákazníci. Důležité však je, že za prokliky skutečně platí Google a neziskové organizace tak nemusí vynaložit ani korunu. I přesto mohou pomocí reklamy dosáhnout velké návštěvnosti.

Pro koho je služba určena?

Jak už bylo řečeno výše, Google Ad Grants je určena pouze pro neziskovky. Jakmile vaše organizace generuje byť i nepatrný zisk, tato služba není určena pro vás. Navíc i zcela neziskové organizace musí splňovat určitá kritéria, mezi které patří:

  • Nutnost patřit mezi charitativní organizace, a to podle příslušných zákonů České republiky.
  • Nutnost potvrdit přijetí a použití daru a také nediskriminaci, což jsou požadavky, které jsou součástí přihlášky.
  • Nutnost mít funkční web, na kterém se nachází relevantní obsah.

Pokud by si někdo nebyl jistý, zda-li jeho organizace splňuje všechna kritéria charitativní organizace, zde je přesné znění zákona:

„Organizace v České republice, jenž má v úmyslu se zúčastnit programu Google Ad Grants, musí být organizací nevýdělečnou, založenou v České republice a zapsanou jako občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, nadace či nadační fond.“

Využívat služeb Google Ad Grants naopak nemohou.

  • Organizace a subjekty, které jsou napojeny na vládní orgány.
  • Nemocnice, lékařská centra, ozdravovny.
  • Veškeré typy školských zařízení, ať už jde o školy základní, střední či univerzity.

Jak se stát účastníkem programu?

Do programu Google Ad Grants je možné se dostat pouze přes firmu TechSoup, která úzce spolupracuje s Googlem a kde je potřeba se zaregistrovat. TechSoup důkladně prověřuje veškeré zájemce po celém světě. Registraci lze provést zde. Než se organizaci podaří prověřit, je nutné chvíli vyčkat. Bude-li ověření úspěšné, organizace obdrží token, který následně použijete při registrování se do služby Google Ad Grants. Je důležité, aby byla přihláška kompletně vyplněna a veškeré údaje byly pravdivé. Hlavní je popsat základní charakteristiky organizace, případně přidat i dokumentaci o jejich aktivitách. Čím více informací, tím lépe.

Jaké jsou podmínky pro účastníky?

Pokud bude přihláška odsouhlasena, stává se organizace součástí programu Google Ad Grants, ovšem to neznamená, že z ní nebude moci být vyňata. Je totiž nutné dodržovat určité podmínky:

  • Odkazy reklam musí vést bezpodmínečně pouze na web organizace, který byl zmíněn v přihlášce. Další případné domény však mohou být následně dodány. Stačí pouze vyplnit jednoduchý formulář.
  • Je nutné, aby se organizace na svůj účet přihlásila minimálně jednou do měsíce a alespoň jednou za tři měsíce udělala nějakou změnu.
  • Samozřejmostí je i absence jakékoliv komerční inzerce. Povoleny jsou pouze propagace programu organizace.
  • Žádná z reklam nemůže sloužit jako odkaz na odkaz jiného webu.
  • Na webu nesmí být žádné reklamy služby Google Adsense.
  • Míra prokliku musí být nejméně na pěti procentech, pokud se tak nebude dít po dobu dvou měsíců, účet bude zrušen.

Google Ad Grants je pro neziskové organizace jeden z nejlepších způsobů, jak upozornit na svou existenci pomocí internetu. I přesto, že je nutné splnit velké množství různých podmínek, je tato služba pro všechny neziskovky více než výhodná. Pokud byste měli jakékoliv otázky ohledně Google Ad Grants nebo chtěli, abych Vám připravil a spravoval marketing skrze Google Ad Grants, napište mi a případnou spolupráci probereme blíže.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.