Google Ads -> Změna požadavků na jedinečný identifikátor produktu

Od 16.září 2019 vstoupí v platnost nová úprava požadavků na jedinečný identifikátor produktu v Google Merchant centru (Google nákupy).

Nyní je situace taková, že pokud nemáte u produktu vyplněné jedinečné identifikátory produktu (brand, GTIN, MPN), stačilo do sloupce “identifier_exists” napsat “false” a Google Vám inzerci povolil, přestože například pro Vaše produkty EANy existují, jen Vám se z jakéhokoliv důvodu nepovedlo je dohledat. Pokud jste nyní neodesílali u produktů jedinečné identifikátory produktů a zároveň jste ani do sloupečku ve feedu “identifier_exists” nenapsali “false”, pak Vám Google produkty ve feedu zamítl a nedovolil je propagovat skrze Google nákupy.

Od 16.září 2019 bude situace následující. Položky, u kterých neodesíláte žádné identifikátory produktu a ani nemáte ve sloupci “identifier_exists” vyplněnou hodnotu “false”, budete moci v Google nákupech zobrazovat, nicméně jejich výkonnost bude značně omezena. Pokud k produktů identifikátory odesílat do feedu budete, budete mít na těchto produktech výrazně lepší výkon, Google je bude upřednostňovat, takže to určitě doporučuji. Další změnou je, že pokud u produktů neodesíláte jedinečné identifikátory produktu (například EANy, BRAND atp.), přestože je tyto produkty mají a Google získá důkaz o tom, že je mají, budou Vám produkty z inzerce zamítnuty, přestože odesíláte do sloupečku “identifier_exists” hodnotu “false”.

Je to tedy poměrně velká změna a doporučuji, abyste tomu své feedy pro Google Merchant center upravili, jinak můžete od 16.září 2019 přijít o zákazníky z Google nákupů, což by byla škoda. Já sám mám spousty klientů, kterým se z jakéhokoliv důvodu nechtělo nebo nepovedlo identifikátory produktů dohledat a tak jsme do feedu nastrkali “identifier_exists” s hodnotou “false”, tudíž nás nyní čeká spousty práce, abychom to do poloviny září dali do pořádku.

Pokud inzerujete v Google Ads a chtěli byste pomoci s PPC marketingem, napište mi a udělám co bude v mých silách, abych pomohl i Vám.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.