7 základních rozdílů mezi Google AdWords a Seznam Sklik

Na českém internetu existují dva hlavní zástupci PPC systémů. Jeden z nich je mezinárodní Google Adwords, druhým je český Seznam Sklik. Obě služby nenabízí stejné možnosti. Často se dokonce významně liší.

1. Datum, kdy má končit kampaň

Oba dva systémy v tomto směru nabízí v podstatě to samé. U obou je možné nastavit si den, kdy se kampaň zastaví. Jeden rozdíl tu ale přece jenom je. Pokud si nastavíte kampaň tak, aby jela do konce roku a jako datum zadáte 31.12., v Google Adwords bude vaše kampaň probíhat ještě ten den a zastaví se s prvními vteřinami nového roku. Nastavíte-li si to stejné datum na Skliku, kampaně se v ten den zastaví. Pro celoroční provoz je nutné v Skliku nastavit jako konečné datum 1.1. Jedná se však pouze o kosmetický problém.

2. Obměňovaná volná shoda

Zde je již rozdíl mezi oběma systémy citelnější. Google Adwords je schopen pracovat se čtyřmi shodami klíčových slov (volná, volná modifikovaná, frázová, přesná). Sklik zná o jednu shodu méně (volná, frázová, přesná). Modifikovaná volná shoda, kterou používá systém Google Adwords, je v podstatě totožná s volnou shodou, se kterou pracuje Sklik. Pouze pro zápis nevyužívá znaménka plus. Proto je potřeba zvýšit pozornost ve chvíli, kdy budete chtít přesunout kampaň z Skliku do Adwords. V obráceném gardu to ale neplatí. O vše se totiž postará automatický importní nástroj, který Sklik v takových případech používá.

3. Použití známých značek

Menším problémem Google Adwords může pro někoho být fakt, že nedovoluje svým klientům bez předchozího dovolení používat názvy některých světově známých značek například Adidase nebo iPhone. V tomto směru je Sklik naprosto bezproblémový.

4. Odkazy na podstránky

Možnost obohatit reklamu o odkazy na podstránky, umožňují samozřejmě oba rivalové. Na rozdíl od Skliku můžete v Google Adwords navíc přidat i dvouřádkový popis, který může mít dvakrát pětatřicet znaků.

5. Rozměry bannerů

Co se týče práce s bannery, je na tom Google Adwords o poznání lépe než Sklik. Zatímco u Google stačí mít bohatě bannery ve třech základních velikostech (728×90, 160×600, 300×250) a ostatní si Adwords dokáže upravit tak, aby je bylo možné použít i na ploše jiné velikosti, Sklik tuto schopnost postrádá, což značně znesnadňuje práci. U Skliku je totiž nutné udělat bannery ve všech podporovaných velikostech.

6. Dynamický retargeting

Oba systémy mají dynamický retargeting zcela odlišný. U Google Adwords je nezbytné pohrát si s remarketingovým kódem. Je nutné do něj hlavně vložit dynamické proměnné. Ty jsou pak určující pro to, jaké produkty uživatelé na internetových stránkách navštívili. Měnit kód u Skliku je naopak zcela zbytečné. Produkty je schopen rozpoznat sám pouze podle URL adresy. Tyto adresy však musí ve feedu pro zboží.cz odpovídat funkčním URL adresám.

Co se týče dynamického retargetingu, nejsou to jediné rozdíly. V Google Adwords je nutné, abyste si reklamy vytvořili sami, a to včetně designu i barvy. Sklik toto dělá zcela automaticky. Jedna podmínka zde však ale je. Firma musí mít existující účet na doméně Firmy.cz. Navíc musí mít speciální logo sloužící pro dynamický retargeting. Logo je následně využíváno v reklamách Skliku.

7. Rozdílná funkce přiřazování konverzí

I přiřazování konverzí funguje v Google Adwords a Skliku jinak. Google Adwords v tomto směru postupuje zpětně a připisuje ji až v den prokliku, Sklik v den, kdy se proklik udál. To je hlavní důvod rozdílných počtů konverzí na začátku či uprostřed měsíce u obou služeb.

Závěrem Vás chci uklidnit, že i přes drobné rozdíly je prostředí Adwords a Skliku velmi podobné. Tým Skliku se velmi snaží své prostředí přizpůsobovat změnám v Adwords a to především díky tlaku inzerentů, kteří požadují možnost importu kampaní z jednoho systému do druhého a naopak. V momentální situaci doporučuji vytvořit reklamy jako první v Adwords a posléze je naimportovat do Skliku, budete s tím mít méně práce než kdybyste to udělali naopak. Doufám že Vám mé krátké shrnutí bylo užitečným, pokud byste měli jakýkoliv problém, kontaktujte mě skrze můj kontaktní formulář, rád Vám pomohu.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.