Google Analytics 4 – Váš analytický pomocník
- 27. 12. 2022
- Google Analytics, Online marketing, PPC marketing
Google transformuje svůj analytický nástroj na novou úroveň. Pokud měříte data, stejně jako drtivá většina trhu, pomocí Google Analytics, určitě jste už zaznamenali výzvu k přechodu na novou verzi Google Analytics 4.
Z prvních reakcí svých klientů i kolegů vidím, že má velká část trhu k nové verzi analytického nástroje od Google značnou nedůvěru. On je taky výrazně méně intuitivní, pro běžného člověka hůře pochopitelný a jeho nastavení je oproti původní verzi Analytics (Universal Analytics) nesrovnatelně složitější.
Nemá smysl se mu ale bránit, změna je nevyhnutelná. Google oznámil, že původní verze, tedy Universal Analytics ukončí měření 30.6.2023. Takže ať už chcete nebo nechcete na novou verzi Analytics přejít, pokud nechcete o analytická data kompletně přijít, nemáte na výběr.
Proč už Universal Analytics nestačí?
Důvodů je více, jak už to tak obvykle bývá. Tím hlavním je odlišný způsob chování uživatelů na internetu. Dnes už totiž zpravidla neplatí, že by se více uživatelů připojovalo z jednoho počítače. Ba naopak se jeden uživatel připojuje z několika různých zařízení (počítač, mobil, tablet atd.). A právě Google Analytics 4 je odpovědí Google na změnu chování uživatelů na internetu.
V čem je hlavní rozdíl?
Původní Universal Analytics jsou tzv. session based, namísto toho nové Google Analytics 4 jsou tzv. event based. Session based = data jsou zapisována z pohledu jednotlivých návštěv na webovou stránku či eshop. Nejčastěji v současných Universal Analytics uživatelé řeší počet přístupů, délka návštěvy, míra okamžitého opuštění atp. Nové Google Analytics budou primárně řešit identifikaci jednotlivého uživatele a následně jeho konkrétními událostmi. Jako událost můžete počítat například přihlášení k newsletteru, stáhnutí souboru a nebo odeslání kontaktního formuláře či nákupu na eshopu.
Pokud byste rádi, abych Vám pomohl nejen s nastavením Google Analytics 4, napište mi a třeba navážeme oboustranně výhodnou spolupráci.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.