Google Analytics je základním nástrojem pro měření návštěvnosti, konverzí a spousty dalších informací, které jsou klíčové pro fungování Vašeho online podnikání. Pokud již na internetu podnikáte, předpokládám že jej znáte a máte správně nasazený. Pokud se do online podnikání teprve chystáte, pak určitě doporučuji hned při vytvoření web stránky/eshopu nasadil kód Google Analytics a začít měřit. Google Analytics najdete na této stránce https://analytics.google.com.
Záložka, která Vás bude (minimálně za začátku) nejvíce zajímat.
Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj / médium
Na této karta pro Vás bude nejspíše tou nejužitečnější. Najdete zde odkud chodí návštěvnost, odkud chodí konverze (objednávky), jak se chová návštěvnost jednotlivých zdrojů a při hlubším prozkoumání stránky si zde dokážete jednotlivé zdroje „rozsekat“ na jednotlivé reklamní kampaně, sestavy nebo i samotná klíčová slova.
Pár vysvětlivek.
Google/organic, Seznam/organic = organická návštěvnost z přirozeného vyhledávání.
XXX/referral = návštěva z odkazu na jiné stránce (namísto XXX budete mít tu danou stránku, odkud návštěva přišla)
(direct)/(none) = přímá návštěva Vaší stránky nebo eshopu, v mém případě by to znamenalo, že někdo napsal do url řádku jiwo.cz, případně měl stránku jiwo.cz uloženou v záložkách a přišel skrze proklik záložky.
Google/cpc, Seznam/cpc = návštěvnost skrze reklamní systémy jednotlivých reklamních systémů, konkrétně u Google je to Adwords, u Seznamu Sklik.
Google Analytics toho nabízí samozřejmě podstatně více, ale věřím, že tento návod Vám bude do začátku stačit. Snadno z něj poznáte, které marketingové kanály Vám vydělávají a které ne.
Doufám, že Vám můj krátký návod pomohl, pokud byste měli jakýkoliv problém, kontaktujte mě skrze můj kontaktní formulář, rád Vám pomohu.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.