1.Krok
Pro využití dat z Google Analytics je nutné mít zřízený účet Google. Pokud máte e-mail na Gmailu, ten je zároveň i Google účtem. Google účet ale můžete založit i pro libovolný e-mail na adrese: https://accounts.google.com/
Registrace je velmi snadná a intuitivní. Skládá se z vyplnění několika kontaktních údajů: nastavení jména, hesla účtu a souhlasem se smluvními podmínkami. Po vyplnění vám přijde potvrzovací e-mail do vaší stávající schránky. Po otevření odkazu v tomto e-mailu máte úspěšně založený Google účet.
2.Krok
Pokud již máte Google účet vytvořený, můžete přejít rovnou k registraci do systému Google Analytics. Přejděte tedy na stránku zde: Google Analytics a registrujte se pod nově vytvořeným e-mailem (účtem Google).
3.Krok
Po přihlášení se dostanete do služby Google Analytics, kde provedete úvodní nastavení vašeho účtu kliknutím na tlačítko „Zahájit měření“.
4.Krok
Zobrazí se formulář pro vytvoření a nastavení nového Google Analytics účtu. Zde vyplníte název účtu, ponecháte původní nastavení v zaškrtávacích políčkách (checkboxy), a kliknete na tlačítko „Další“.
Následně se vám zobrazí Nastavení služby. Zde vyplníte název služby, vyberete časové pásmo, ve kterém se nacházíte a zvolíte měnu. Poté je důležité rozkliknout „Zobrazit rozšířené možnosti“, kde v pravé části tlačítkem povolíte Vytvoření služby Universal Analytics, zadáte URL adresu webu a nastavení uložíte tlačítkem „Další“.
5.Krok
Nyní se vám zobrazí Informace o firmě. Zde vyberete kategorii vašeho odvětví a velikost firmy. V zaškrtávacích políčkách vyberte možnost „Měřit oslovování potenciálních zákazníků“, plus můžete libovolně zvolit i další možnosti související s vaším podnikáním. Nastavení uložíte kliknutím na tlačítko „Vytvořit“.
6.Krok
V následujícím kroku budete vyzvání k odsouhlasení smluvních podmínek.
7.Krok
Poslední krok pro využití služeb Google Analytics je zkopírovat váš měřící kód do zdrojového kódu každé podstránky vašich webových stránek. Měřící kód naleznete po rozkliknutí tlačítka vlevo dole s nápisem „Správce“ (ozubené kolo), dále musíte jít cestou Služba -> Údaje o měření -> Měřící kód. Kód stačí vložit například do hlavičky někam mezi <head> a </head>.
Pokud jste postupovali přesně podle návodu, můžete nyní směle využívat všech výhod služby Google Analytics. Doufám, že vám tento podrobný návod pomohl a těším se na vás u dalšího tutoriálu.
Doufám a pevně věřím, že vám tento tutoriál ohledně Google Analytics pomohl. Pokud byste chtěli ušetřit čas, nervy a peníze za „začátečnické chyby, rád Vám s nasazením kódu a samotným měřením pomohu. Připravím Vám remarketingové seznamy, vyloučím ze statistik roboty a balast, který by Vám mohl statistiky znepřesňovat.
Máte zájem pobavit se o možnostech spolupráce blíže?
BodyFlexNutrition.cz
V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.
Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz
S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!
Ronald Eller - Team Leader Online Marketing
Pomohu uspět i Vám.
Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.