Jak nastavit cíle v Google Analytics?

Pokud chcete sledovat výkonnost a návštěvnost vašeho webu, první volbou by pro vás měla být aplikace Google Analytics. Samotný program však nic neřeší, je potřeba ho správně nastavit, jinak nebude pracovat příliš dobře. A tomu se věnuje následující návod.

Typy cílů

Nastavení cílů je samo o sobě poměrně jednoduché. V záložce „Správce“ kliknete na položku „+New Goal“ a vyberte si cíl či cíle, které si přejete měřit. Cílů si můžete nastavit až dvacet. Rozlišujeme 4 typy cílů:

  1. Zobrazení stránky
  2. Čas strávený na dotyčné stránce
  3. Počet zobrazených stránek během návštěvy
  4. Uskutečnění události

Zobrazení stránky

Tento typ cíle je splněn návštěvou dané stránky. Nemusí se jednat o hlavní stránku webu, ale i o podstránky. V takovém případě je však nutné nastavit v Google Analytics přesnou adresu podstránky.

Čas strávený na dotyčné stránce

Mezi cíle si můžete vyznačit i dobu strávenou na vašich internetových stránkách. Žádný ideální čas neexistuje, ale krátká, několikasekundová návštěva pro váš web nevěstí nic dobrého. V opačném případě to ale také není příliš dobrá vizitka. Dlouze trvající návštěva nemusí znamenat, že nabízíte na svém webu zajímavý obsah, ale že se na něm uživatel špatně orientuje.

Počet zobrazení stránek během návštěvy

Tento cíl byste si měli nastavit hlavně v případě, kdy na svém webu nabízíte plochu pro placené reklamy. Mezi počtem zobrazených stránek a reklamou je přímá úměra. Čím méně na váš web bude chodit návštěvníků, tím menší vám bude generovat zisk.

Uskutečnění události

Změřit se dají i události, což jsou v podstatě přímé interakce návštěvníka vašeho webu s jeho obsahem. V praxi to může znamenat stahování souborů, pouštění si videa či klikání na reklamní bannery.

Doufám a věřím, že Vám návod pomohl úspěšně nastavit cíle v Google analytics. Pokud byste chtěli nastavit nejen cíle v Google analytics, ale i ostatní metriky pro přesná a plnohodnotná data, napište mi a rád Vám pomohu.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.