Nespalte se při výběru PPC agentury

PPC reklama by měla být efektivním nástrojem pro propagaci vašeho podnikání, je-li správně nastavena a spravována.

Často se setkávám s tím, že se i menší a středně velké firmy snaží najmout marketingového specialistu in-house, který by měl ideálně zastřešit vše od PPC, SEO, Email marketing, sociální sítě po úpravy webových stránek či eshopů. Ze své zkušenosti mohu říct, že to není reálné. Samozřejmě ano, lze se naučit od každého trochu a tak nějak se snažit marketing zastřešit ala Brouk Pytlík. Nicméně v dnešní době, kdy se podmínky mění několikrát do roka, není v silách jedné osoby stíhat zastřešit kompletní marketing.

Nebudete stíhat novinky

Pokud budu mluvit čistě za PPC kampaně, několikrát do roka přijde Google nebo Seznam s novými typy kampaní. Byla by velká škoda se jimi minimálně nezabývat. Mít in-house markeťáka dává smysl v tom, že dokáže pomoc s výběrem externisty. Zároveň pomůže vyhodnotit efektivitu jednotlivých marketingových specialistů a PPC agentur, které si Vaše firma zajistila externě.

Rozumím ale, že spousty především menších podnikatelů a firem si nemůže in-house markeťáka dovolit. Proto se zde pokusím popsat pár hlavních bodů, na které si dát pozor při výběru PPC specialisty nebo PPC agentury.

Transparentnost

Trvejte na tom, mít veškeré účty (Google Ads, Sklik, Facebook, Google Analytics atp.) psané na sebe tak, abyste vy byli majitelem a specialista/agentura měl pouze nastavený přístup do účtu pro správu reklamy. Máte tak po celou dobu spolupráce absolutní kontrolu nad tím, co se v účtech děje a v případě nespokojenosti můžete zasáhnout.

Rozdělení platby za práci a za kredity

Setkávám se s případy, kdy klient slepě platí agentuře domluvené peníze a vlastně neví, jakou část platby agentura využívá na kredity a jakou si nechává za svojí práci. Důvěra je hezká věc, ale neměla by být slepá, ne v podnikání. Až na výjimky by cena za práci agentury neměla přesáhnout třetinu celkové platby. V opačném případě i se sebelépe nastavenou a spravovanou kampaní jen velmi těžko zaplatíte investice do práce agentury tak, aby to pro Vás bylo výhodné. Neplatí to ve 100% případů, sám mám pár specifických klientů, kde je platba za mojí práci tvoří téměř polovinu celkového rozpočtu. Jsou to ale opravdu výjimky. V drtivé většině případů je platba za mojí práci méně než třetina celkové sumy. Výjimky platí i na druhou stranu, měl jsem a mám i klienty, kde cena mé práce tvoří méně než 10% celkové investice do PPC kampaní.

Možnost odstoupit od smlouvy

Nevím jestli se něco změnilo, ale poslední dobou více než kdy dříve za mnou chodí klienti s tím, že by chtěli navázat spolupráci při správě PPC kampaní, ale jsou ještě na 4-5 měsíců vázáni u agentury. Nejsou s ní spokojení, ale nemají smlouvu jak vypovědět, pokud nebudou chtít platit velké peníze a vykoupit se. Samozřejmě tomu rozumím i z druhé strany. Agentura si vybookuje hodiny práce pro Váš projekt a bylo by špatně, kdybyste jim spolupráci ukončili ze dne na den. Čekat ale čtvrt nebo půl roku je za mě nesmysl. Speciálně v dnešní době, kdy je na trhu enormní poptávka po PPC službách.

U nových spoluprací proto sám nabízím spolupráce na jeden měsíc s automatickým prodloužením. Pokud budete mít zájem, spolupráce se automaticky prodlužuje. V případě nespokojenosti ale můžete spolupráci kdykoliv ukončit. Neumím si představit že by mě bavila spolupráce s klientem, u kterého bych věděl, že se mnou vlastně ani spolupracovat nechce, ale co mu zbývá. Pokud se ať už agentura či jednotlivec bojí nabídnout krátkou výpovědní dobu, zbystřete. Jinými slovy to může znamenat, že její práce třeba nebude až tak kvalitní a proto má problém za Vás najít jiného klienta a tomu své hodiny prodat.

Závěrem

To je pro dnešní článek vše. Pokud by mě napadl nějaký další obecný bod, článek aktualizuji. Bude-li toho víc, tak třeba v budoucnu vytvořím pokračování.

Snad jen závěrem velmi doporučuji před uzavřením spolupráce volat na reference a ptát se na skutečné zkušenosti s daným specialistou či agenturou. To Vám asi napoví nejvíce. Jak se říká, papír snese všechno. Tady ale musím říct, že se situace na trhu zlepšuje, téměř každý měsíc mi píše některý z mých dlouholetých klientů ve stylu „právě mi někdo volal a ptal se na Vaší práci, tak Vám nejspíše vždy přijde poptávka“. Za to chválím, zabere Vám to pár minut a může ušetřit spousty starostí.

Pokud jste se rozhodli řešit správu PPC kampaní externě a hledáte vhodného PPC specialistu, napište mi. Minimálně se o tom nezávazně pobavíme a pokud budu následně věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, své služby Vám nabídnu.

button

Popkornovac.cz/sk

S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.

 

Michal Koláček - majitel
PNK-Renting

S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.

 

Lukáš Krištof- majitel

Pomohu uspět i Vám.

Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.