Pokud hledáte pomocníka s online marketingem, jistě si kladete otázku, koho si na práci najmout. Jestli velkou agenturu s mnoha zaměstnanci a nebo freelancera, jednotlivce, který je specialista na určitou oblast a pracuje na vlastní pěst. Protože rozhodnutí nemusí být vždycky jednoduché, zkusím nastínit pár vodítek, která by Vám v rozhodování mohla pomoci.
Když zvolíte agenturu…
- Víte, že se na Vaší zakázce podílí tým lidí, který ví co dělá.
- Pokud člověk, který pracuje na Vašich kampaních onemocní, vezme si dovolenou nebo je jinak nedostupný, nahradí ho jiný, stejně schopný, kolega.
- U osvědčených agentur máte jakousi jistotu, že agentura pracovala nebo pracuje se zajímavými a velkými klienty, takže tomu nejspíš opravdu rozumí.
Na druhou stranu…
- Nevíte, co agentura pro zajímavé a velké klienty dělala, třeba jim jen upravila barvy loga nebo napsala dva řádky do patičky, to Vy už nepoznáte.
- Obecně platí, že ve firmě markeťáci začínají a jak naberou dostatečné zkušenosti, osamostatní se a vydají se na dráhu freelancera. Je proto těžké najít firmu, kde pracují skutečně schopní a zapálení specialisté.
- Neplatíte pouze online marketing specialistu, platíte taky jeho asistentku, kanceláře v centru Prahy a firemní večírky se taky musí z něčeho zaplatit.
A když vezmete freelancera…
- Přesně víte, kdo se Vašemu projektu věnuje.
- Máte jistotu, že je to skutečný specialista, přeci jen, proto jste si ho vybrali.
- Pokud se něco nepovede, přesně víte, kdo za tím stojí. Výmluvu typu „víte, to pokazil kolega, který u nás už dva týdny nepracuje“, od něj pravděpodobně neuslyšíte.
I freelancer je ale pouze člověk…
- Pokud specialista na volné noze onemocní, odcestuje nebo nedej bože něco jiného, jen zřídka kdy má za sebe adekvátní náhradu. (já jí mám 🙂 )
- Cena kvalitního freelancera bývá často dost podobná jako cena velké agentury. Výhodou je, že si platíte skutečného specialistu, ne drahé parkovací místo ředitele agentury v centru a jeho dvou hezkých sekretářek.
Jak si tedy správně vybrat…
- Obě varianty mají svoje klady a zápory. Stále platí nepsané pravidlo. Velké agentury si drží velké klienty, kteří často potřebuji utratit určitý rozpočet s tím, že jim až tolik nejde o výsledky. Nebo takhle, o výsledky jim jde, ale nevědí, jaké výsledky mají chtít.
- Není ani freelancer jako freelancer. Neexistuje žádné pravidlo, kdy o sobě člověk může říct, že je specialista marketingu, zkrátka když o sobě vy řeknete „já jsem specialista online marketingu“, tak jím jste. Alespoň tedy formálně. Proto i mezi freelancery je dobré pečlivě vybírat. Nejčastěji na základě jejich předchozích výsledků a jejich referencí.
Závěrem…
Protože mám zkušenosti jak z pozice freelancera, tak vím, jak to chodí v agenturách, tak pokud chcete vidět opravdové výsledky, najměte si zkušeného freelancera. Ale takového, za kterým jsou výsledky, který dokáže obhájit svojí práci a má nějakou pracovní historii. Jak jsem už zmiňoval, z těch nejlepších lidí v agenturách se postupem času stávají freelanceři…prostě se jim to časově a finančně vyplatí. Pokud byste měli zájem navázat spolupráci, rád se ujmu přípravě i následné správě Vašich PPC kampaní.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.