Online marketing – Agentura nebo freelancer?

Pokud hledáte pomocníka s online marketingem, jistě si kladete otázku, koho si na práci najmout. Jestli velkou agenturu s mnoha zaměstnanci a nebo freelancera, jednotlivce, který je specialista na určitou oblast a pracuje na vlastní pěst. Protože rozhodnutí nemusí být vždycky jednoduché, zkusím nastínit pár vodítek, která by Vám v rozhodování mohla pomoci.

Když zvolíte agenturu…

  • Víte, že se na Vaší zakázce podílí tým lidí, který ví co dělá.
  • Pokud člověk, který pracuje na Vašich kampaních onemocní, vezme si dovolenou nebo je jinak nedostupný, nahradí ho jiný, stejně schopný, kolega.
  • U osvědčených agentur máte jakousi jistotu, že agentura pracovala nebo pracuje se zajímavými a velkými klienty, takže tomu nejspíš opravdu rozumí.

Na druhou stranu…

  • Nevíte, co agentura pro zajímavé a velké klienty dělala, třeba jim jen upravila barvy loga nebo napsala dva řádky do patičky, to Vy už nepoznáte.
  • Obecně platí, že ve firmě markeťáci začínají a jak naberou dostatečné zkušenosti, osamostatní se a vydají se na dráhu freelancera. Je proto těžké najít firmu, kde pracují skutečně schopní a zapálení specialisté.
  • Neplatíte pouze online marketing specialistu, platíte taky jeho asistentku, kanceláře v centru Prahy a firemní večírky se taky musí z něčeho zaplatit.

A když vezmete freelancera…

  • Přesně víte, kdo se Vašemu projektu věnuje.
  • Máte jistotu, že je to skutečný specialista, přeci jen, proto jste si ho vybrali.
  • Pokud se něco nepovede, přesně víte, kdo za tím stojí. Výmluvu typu „víte, to pokazil kolega, který u nás už dva týdny nepracuje“, od něj pravděpodobně neuslyšíte.

I freelancer je ale pouze člověk…

  • Pokud specialista na volné noze onemocní, odcestuje nebo nedej bože něco jiného, jen zřídka kdy má za sebe adekvátní náhradu. (já jí mám 🙂 )
  • Cena kvalitního freelancera bývá často dost podobná jako cena velké agentury. Výhodou je, že si platíte skutečného specialistu, ne drahé parkovací místo ředitele agentury v centru a jeho dvou hezkých sekretářek.

Jak si tedy správně vybrat…

  • Obě varianty mají svoje klady a zápory. Stále platí nepsané pravidlo. Velké agentury si drží velké klienty, kteří často potřebuji utratit určitý rozpočet s tím, že jim až tolik nejde o výsledky. Nebo takhle, o výsledky jim jde, ale nevědí, jaké výsledky mají chtít.
  • Není ani freelancer jako freelancer. Neexistuje žádné pravidlo, kdy o sobě člověk může říct, že je specialista marketingu, zkrátka když o sobě vy řeknete „já jsem specialista online marketingu“, tak jím jste. Alespoň tedy formálně. Proto i mezi freelancery je dobré pečlivě vybírat. Nejčastěji na základě jejich předchozích výsledků a jejich referencí.

Závěrem…

Protože mám zkušenosti jak z pozice freelancera, tak vím, jak to chodí v agenturách, tak pokud chcete vidět opravdové výsledky, najměte si zkušeného freelancera. Ale takového, za kterým jsou výsledky, který dokáže obhájit svojí práci a má nějakou pracovní historii. Jak jsem už zmiňoval, z těch nejlepších lidí v agenturách se postupem času stávají freelanceři…prostě se jim to časově a finančně vyplatí. Pokud byste měli zájem navázal spolupráci, rád se ujmu přípravě i následné správě Vašich PPC kampaní.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.