Řazení PPC reklamy ve vyhledávací síti

Občas se mi stane, že za mnou přijde člověk a řekne mi, „kolik musím zaplatit, abych se zobrazoval na Google a Seznamu pouze na první pozici“? Proto se Vám pokusím na příkladech zjednodušeným způsobem vysvětlit, jak akční princip řazení reklamy ve vyhledávání funguje a že si nikdy nemůžete zajistit, že se budete vždy zobrazovat na první pozici.

Na začátku je dobré si říct, že celý systém funguje na principu aukce. Čím více lidí se chce zobrazovat na stejná klíčová slova jako Vy, tím spíše bude cena za proklik reklamy na dané klíčové slovo dražší. K tomu se ale dostaneme později.

V této aukci soupeříme dvěma faktory. První z nich je logicky cena, kterou za proklik nabízíme. Google i Seznam chtějí vydělávat, proto tento faktor je samozřejmě velmi důležitý. Nicméně stejně tak důležité je, jak kvalitně máte reklamu nastavenou, tomu se říká skóre kvality.

Bude asi nejsnazší, když si to ukážeme na následujícím příkladu. Máme 3 konkurenty, každý nabízí za proklik jinou nabídku a každý získal za své nastavení reklamy jiné skóre kvality.

  Nabídka Skóre kvality Celkové hodnocení Pozice reklamy
Inzerent 1 3Kč 9 27 2.
Inzerent 2 5Kč 6 30 1.
Inzerent 3 12Kč 2 24 3.

Jak je z tabulky patrné, přestože inzerent 3 nabízí výrazně vyšší cenu za proklik, jeho reklama se zobrazuje až na třetí pozici. Je to proto, že nemá reklamy tak kvalitně nastavené jako ostatní dva inzerenti. Pokud se Vám tedy stane, že se Vám reklama zobrazuje na špatné pozici a chcete pozici reklamy zlepšit, nicméně už nemůžete nebo nechcete bojovat cenou za proklik, doporučuji zaměřit se na hodnocení kvality reklamy.

Doufám a věřím, že Vám toto mé shrnutí pomohlo objasnit základní principy, jak PPC reklama ve vyhledávací síti funguje.

Pokud jste se rozhodli pustit se do PPC marketingu a hledáte vhodného PPC specialistu, napište mi a udělám co bude v mých silách, abych pomohl i Vám.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.