Řazení PPC reklamy ve vyhledávací síti

Občas se mi stane, že za mnou přijde člověk a řekne mi, „kolik musím zaplatit, abych se zobrazoval na Google a Seznamu pouze na první pozici“? Proto se Vám pokusím na příkladech zjednodušeným způsobem vysvětlit, jak akční princip řazení reklamy ve vyhledávání funguje a že si nikdy nemůžete zajistit, že se budete vždy zobrazovat na první pozici.

Na začátku je dobré si říct, že celý systém funguje na principu aukce. Čím více lidí se chce zobrazovat na stejná klíčová slova jako Vy, tím spíše bude cena za proklik reklamy na dané klíčové slovo dražší. K tomu se ale dostaneme později.

V této aukci soupeříme dvěma faktory. První z nich je logicky cena, kterou za proklik nabízíme. Google i Seznam chtějí vydělávat, proto tento faktor je samozřejmě velmi důležitý. Nicméně stejně tak důležité je, jak kvalitně máte reklamu nastavenou, tomu se říká skóre kvality.

Bude asi nejsnazší, když si to ukážeme na následujícím příkladu. Máme 3 konkurenty, každý nabízí za proklik jinou nabídku a každý získal za své nastavení reklamy jiné skóre kvality.

  Nabídka Skóre kvality Celkové hodnocení Pozice reklamy
Inzerent 1 3Kč 9 27 2.
Inzerent 2 5Kč 6 30 1.
Inzerent 3 12Kč 2 24 3.

Jak je z tabulky patrné, přestože inzerent 3 nabízí výrazně vyšší cenu za proklik, jeho reklama se zobrazuje až na třetí pozici. Je to proto, že nemá reklamy tak kvalitně nastavené jako ostatní dva inzerenti. Pokud se Vám tedy stane, že se Vám reklama zobrazuje na špatné pozici a chcete pozici reklamy zlepšit, nicméně už nemůžete nebo nechcete bojovat cenou za proklik, doporučuji zaměřit se na hodnocení kvality reklamy.

Doufám a věřím, že Vám toto mé shrnutí pomohlo objasnit základní principy, jak PPC reklama ve vyhledávací síti funguje.

Pokud jste se rozhodli pustit se do PPC marketingu a hledáte vhodného PPC specialistu, napište mi a udělám co bude v mých silách, abych pomohl i Vám.

button

Popkornovac.cz/sk

S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.

 

Michal Koláček - majitel
PNK-Renting

S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.

 

Lukáš Krištof- majitel

Pomohu uspět i Vám.

Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.