Rozšíření slovník PPC pojmů, které byste měli znát

V oblasti PPC marketingu se setkáte s celou řadou pojmů a zkratek, kterým ze začátku pravděpodobně nebudete rozumět. Rozhodl jsem se proto sepsat ty nejběžnější a popsat, co která zkratka konkrétně znamená.

PPC (Pay Per Click) – Platba za kliknutí. Jedná se způsob zpoplatnění reklamy, kdy ve finále neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za kliknutí na Vaší reklamu.

CPC (Cost Per Click) – Cena za jedno kliknutí na reklamu.

Zobrazení – Kolikrát se reklama zobrazila. Pozor, počet zobrazení neznamená, kolik lidí reklamu vidělo. Jeden člověk mohl reklamu vidět hned několikrát.

Kliknutí – Kolikrát někdo na Vaší reklamu kliknul. Opět platí, že jeden člověk mohl na reklamu kliknout vícekrát.

CTR (Click Through Rate) – Procentuálně vyjádřený poměr těch, kteří Vaší reklamu viděli a těch, kteří na ní kliknuli. Pokud se reklama zobrazila 100krát, 20krát na ní někdo kliknul, bude CTR 20%.

Průměrná pozice – Průměrná pozice Vaší reklamy ve vyhledávací síti. Pokud je průměrná pozice 2,5, znamená to, že se průměrně Vaše reklama z 10 zobrazení zobrazila 5x na druhé pozici a 5x na třetí pozici. Taktéž to ale může znamenat, že se Vaše reklama zobrazila 5x na první pozici a 5x na čtvrté pozici, výsledné CTR by opět bylo 2,5.

Míra opuštění – Procentuálně vyjádřený poměr okamžitého opuštění Vašich stránek. Znázorňuje počet lidí, kteří po prokliku reklamu si na Vaší stránce zobrazili pouze vstupní stránku, pak už dále po Vaší webové stránce nebrouzdali a ze stránky odešli. Pokud tedy ze 100 lidí 50 po prokliku reklamy dále nic nehledá, bude míra opuštění 50%.

Stránky/návštěva – Průměrný počet stránek, který si návštěvník na Vaší webové stránce prohlédne. Pokud tedy budete mít 10 návštěvníků webových stránek, 5 z nich si proklikne 4 podstránky Vaší webové stránky, 5 si proklikne 2 podstránky, pak ve sloupci stránky/návštěva uvidíte hodnotu 3.

Průměrná doba trvání relace – Doba, kterou průměrně stráví návštěvník na Vaší stránce. Udává se v sekundách.

Konverze – Počet dosažení měřitelných cílů. Měřitelným cílem nejčastěji bývá odeslaná poptávka, nákup zboží ale třeba také přihlášení k odběru newsletteru.

Konverzní poměr – Vyjádření v procentech, kolik lidí z těch, kteří klikli na reklamu, udělali konverzi. Například tedy pokud na Vaší reklamu kliklo 100 uživatelů, Vaší konverzí je vytvoření objednávky a objednávku vytvořili tři uživatelé, konverzní poměr jsou 3%.

Hodnota konverze – Hodnota, kterou pro Vás daná konverze měla. U objednávky je to cena zboží v košíku, které zákazník objednal.

Cena/konverze – Průměrná cena, kterou jste museli investovat do PPC marketingu, abyste získali jednu konverzi. Pokud jste tedy například do prokliků investovali 2 000Kč a za tuto cenu Vám přišlo 20 konverzí, cena/konverze bude 100Kč.

PNO (Podíl Nákladů na Obratu) – Kolik procent z vydělaného obratu jste proinvestovali v nákladech na reklamu. Pokud například kampaně vygenerovaly tržby za 1 000 000Kč a utratili 50 000Kč, pak výsledné PNO bude 5%.

Pokud jste se rozhodli pustit se do PPC marketingu a hledáte vhodného PPC specialistu, napište mi a udělám co bude v mých silách, abych pomohl i Vám.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.