Na co si dát u PPC agentur pozor

Mnohé PPC agentury nejednají se svými klienty na rovinu. Často totiž používají různé triky, které jim ulehčují práci. O některých z nich se můžete dočíst na následujících řádcích.

1. Dva reklamní systémy za dvojnásobek financí

Klient často platí dvojnásobek za dvě kampaně, které jsou ale v konečném důsledku naprosto totožné. Postup agentur je velmi jednoduchý. V podstatě připraví celou kampaň v Google AdWords a následně ji překopírují pouze s několika nezbytnými kosmetickými změnami do Skliku. Tento postup je žel brán jako standard.

Co ve skutečnosti může agentura dělat: Agentura si ušetří práci tím, že stejnou kampaň připraví pro Adwords i Sklik. To sice její pracovníky nestojí skoro žádný volný čas, ale klient zaplatí dvakrát.

Jak se tomu bránit: Bránit se prakticky nemůžete, ono na tom v důsledku není nic špatného, protože oba reklamní systému fungují velmi podobně. Možná by pro Vás bylo dobré agenturu před zaplacením upozornit, že o této praktice více a nesouhlasíte s tím, aby si jednu práci naúčtovali 2x.

2. Manipulace v oblasti historie změn v Google Adwords

Není moc klientů, kteří by věděli, že v Google Adwords existuje odkaz na historii změn, která zaznamenává všechny i sebedrobnější úpravy provedené v účtu. Změny jsou tam zaznamenány přehledně a není problém je dohledat. Takto může klient snadno zjistit, zda jej agentura nepřipravuje zbytečně o peníze.

Co ve skutečnosti může agentura dělat: Správce kampaně může snadno klienta obalamutit tím, že provádí něco podstatného, i když se vlastně jedná jen o drobné kosmetické úpravy, které nemají na celkový dopad kampaně žádný nebo jen omezený vliv.

Jak se tomu bránit: V některých měsících není nutné do průběhu kampaně razantně zasahovat či naopak nemají zaměstnanci čas takovéto změny provádět. Malé nepodstatné změny se dají udělat poměrně rychle a v případě, že klient ví, jak se dostat do historie, ho tímto přesvědčit, že se na jeho kampani usilovně pracuje, i když opak je často pravdou.

3. Usilovná práce na Sklik kampaních

Jelikož Sklik nedisponuje žádnou historií, alespoň ne veřejně přístupnou, nelze práci agentury takto kontrolovat.

Co ve skutečnosti může agentura dělat: Klient je v podstatě odkázán na to, co mu řekne agentura. Ta mu samozřejmě může namluvit, co chce.

Jak se tomu bránit: Ovšem i v případě Sklik kampaně se dá proti nekalým praktikám agentury poměrně účinně bránit. Stačí si jednou za čas vyexportovat kompletní účet Skliku do souboru excel a porovnat s ním jednotlivé změny se starším exportem. K tomu stačí například program Total Commander.

4. Více klientů – jedna kampaň

Není ničím výjimečným, že má agentura více klientů ze stejných oborů. V takovém případě musí vypadat reklamní kampaně dosti podobně, jelikož budou založeny na obdobných slovech. Ne každá agentura je však poctivá a tak se může stát, že dva i více klientů ze stejného oboru mají totožnou kampaň, což je samozřejmě, mírně řečeno, neefektivní. Nemluvě o morálce.

Jak se tomu bránit: Pokud je klient informován o tom, že kampaň bude mít některé prvky podobné či dokonce stejné jako kampaň jiného klienta ze stejného oboru a ten s tím souhlasí, není to problém. Ten nastává až v momentě, kdy klient zaplatí za zcela novou a originální kampaň a dostane pouze starší recyklaci.

5. Poloviční práce na výkonnostní kampani

Chcete se s agenturou domluvit na pokročilejší spolupráci, ve které bude zahrnuta i platba bonusů za lepší výsledky?

Co ve skutečnosti může agentura dělat: Agentura již na samém počátku kampaně nepoužije všechna relevantní klíčová slova a nastavení. Ve chvíli, kdy klient kývne na bonusovou nabídku, agentura pak celý projekt dokončí tak, jak to mělo být na začátku. Tím se samozřejmě zlepší i výsledky, ovšem klient za tyto výsledky zaplatí podruhé.

6. Certifikovaná Google AdWords agentura

V podstatě každá druhá PPC agentura má už dnes certifikaci Google AdWords. Certifikát nespadne jen tak z nebe, je nutné kvůli němu splnit on-line zkoušku. Ta se skládá z více než sta otázek z oboru.

Co ve skutečnosti může agentura dělat: Absolvovat on-line test může být za jistých okolností v podstatě brnkačka. Stačí mít jen na vhodném místě připravený notebook s nápovědou.

Doufám že Vám mé krátké shrnutí bylo užitečným a třeba Vám do budoucna pomůže oddělit férové markeťáky s těmi nekvalitními, i když otevřeně přiznávám, že jako lajk máte jen malou šanci poznat, kdy Vás markeťák nebo agentura bere na hůl. Pokud byste si nebyli jistí, zda-li Váš markeťák odvádí svou práci dobře a pečlivě, kontaktujte mě skrze můj kontaktní formulář. Rád se Vám na jeho dosavadní práci podívám a zdarma Vám řeknu, zda-li je vše, jak má být. Stejně tak nabízím přípravu a správu PPC kampaní, které Vám budou vydělávat.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.