PPC systémy – ucelené informace o PPC systémech

PPC systémů je po celém světě řada, já zde budu popisovat pouze Google a Seznam, protože v ČR tvoří drtivou většinu všech vyhledávání ve vyhledávací síti. PPC systémy si můžete představit jako online aukce s reklamou. V dané aukci se nachází několik inzerentů, kteří se zobrazují podle toho, jakou finanční částku je ochotný daný inzerent PPC systému zaplatit, pakliže se k němu uživatel skrze reklamu proklikne. Aby to nebylo tak jednoduché, cena není ani zdaleka jediný faktorem, který v aukci figuruje. To znamená, že i když zaplatíte nejvyšší částku, nemusíte se zobrazovat na nejlepší pozici. O tom se ale více rozepíšu v dalším článku.

Google Ads (dříve Adwords)

Největším hráčem na světovém i českém trhu je Google. PPC systém Google se ještě donedávna jmenoval Google Adwords, Google ho v červenci roku 2018 (po 18letech fungování) přejmenoval na Google Ads.

Pokud se zaregistrujete do PPC systému Google Ads, tak nejenže můžete svou reklamu inzerovat ve vyhledávání Google, ale tak i na jeho partnerských vyhledávačích, kterých je jak v ČR tak i v zahraničí spousta. V ČR mezi partnerské vyhledávače Google patří například Atlas.cz a Centrum.cz. I tam se tedy může zobrazovat Vaše reklama, pakliže budete inzerovat v Google Ads.

Google dále nabízí zobrazování reklamy v tzv. Google Display Network, což je síť webů, které s Google Ads spolupracují. Takovýchto webů jsou jen v ČR tisíce (například lidovky.cz, ihned.cz nebo tn.nova.cz), v celosvětovém měřítku patří pod síť Google už více než 1 milion webů. Na všech těchto webech se může zobrazovat Vaše reklama, pokud inzerujete ve službě Google Ads. V síti Google Display Network můžete zobrazovat jak textové inzeráty, tak i grafické inzeráty, kterým říkáme bannery.

Seznam Sklik

Sklik patřící Seznamu (Seznam.cz) je českou obdobou Google Ads a nabízí téměř totožné možnosti. Je lokalizovaný pouze na CZ trhu a není z nej tedy možné cílit na zahraniční uživatele internetu.

Seznam nabízí inzerovat ve vyhledávání na Seznam.cz a dále ve vyhledávání partnerských webů Seznamu, například Seznam Obrázky, Seznam Encyklopedie a nebo i weby partnerů Seznamu jako je T-mobile, O2, Vodafone a nebo Volný.cz.

Stejně jako Google Ads, i Seznam Sklik nabízí inzerentům inzerovat na webech společnosti Seznam, jako jsou například Novinky.cz, Sport.cz nebo Super.cz a dále na webech partnerů Seznamu, mezi významné patří iDNES.cz nebo Blesk.cz. Do partnerské sítě Seznamu dnes už patří tísíce webů na českém internetu.

Jiné PPC systémy

Na trhu jsou dostupné i jiné PPC systémy, v ČR je hodně využívaný především Facebook a Instagram, v celosvětovém měřítku se k Facebooku přidává i Bing Ads, které vlastní Microsoft.

Pokud byste chtěli pomoci nastavit ziskové kampaně v některém z výše zmíněných PPC systémů, budu rád, když se na mě obrátíte. Přestože je nastavení z části intuitivní, bez hlubší znalosti PPC systémů nejspíše propálíte velkou spoustu peněz, než sami poznáte, co funguje a co nefunguje. Rád Vám ušetřím čas, peníze, nervy a postarám se o nastavení a správu PPC kampaní za Vás.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.