Facebook remarketing – nenechte si potencionální zákazníky utéct

Často se stává, že návštěvník vašeho e-shopu si prohlédne určité zboží, nicméně nenakoupí, nezadá svůj email pro odběr newsletteru a nepřidá se k vaší Facebook stránce. Může se zdát, že se jedná o ztracený kontakt a o návštěvníka jste přišli. Ale nemusí to tak být. Předpokládejme, že každý e-shop, který provozuje marketing na sociálních sítích využívá Facebook pixel. Díky Facebook pixelu máte možnost zacílit remarketing na jakéhokoliv uživatele, který váš e-shop v posledních 180 dnech navštívil. Delší dobu ukládání uživatelů Facebook zatím nenabízí.

Jak lze Facebook pixel pro remarketing využít?

Můžete tedy cílit na uživatele, kteří navštívili váš e-shop, dali zboží do košíku, ale z nějakého důvodu obchod nedokončili. Z praxe vím, že míra návratnosti investic (ROI) je u takovýchto kampaní opravdu enormně vysoká. Dále můžete cílit naopak na uživatele, kteří navštívili pouze určité kategorie vašeho e-shopu, například kategorie zboží s nejvyššími maržemi na jednotlivé produkty.

Lze to i časově!

Můžete si samozřejmě i nastavit, v jakém časovém horizontu, od návštěvy e-shopu, se bude danému návštěvníkovi remarketingová reklama zobrazovat. Můžete si tedy například nastavit remarketingovou kampaň tak, že všem uživatelům, kteří navštívili váš e-shop, dali zboží do košíku, ale nákup nedokončili, se bude zobrazovat remarketingová reklama po dobu třech dnů od návštěvy webu.

Jak to tedy může ve finále vypadat?

Můžete i cílit na zákazníky e-shopu, tedy návštěvníky, kteří e-shop navštívili a nákup dokončili, stali se tedy vašimi zákazníky. Opět popíšu na příkladu, pokud například prodáváte krmivo pro psy na 30 dní, můžete začít po 25 dnech od nákupu zobrazovat reklamu na krmivo uživatelům, kteří krmivo nakoupili, aby opět krmivo nakoupili od vás a nehledali u konkurence. Pokud proběhl prodej krmiva bez problému, je zde velká pravděpodobnost, že ze zákazníka si uděláme stálého a vracejícího se zákazníka. Toto je u klasického remarketingu bohužel možné pouze u jednoproduktových e-shopů, pakliže máte na vašem e-shopu desítky, stovky nebo i tisíce produktů, je k tomuto potřeba využít tzv. dynamický remarketing, o kterém vám povím v dalším článku.

Pokud byste i Vy rádi využívali remarketingové kampaně na Facebooku, ale nemáte s tím žádné zkušenosti, budu rád, když mi nezávazně napíšete a třeba najdeme společnou cestu.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.