Jak nasdílet přístup do Google Analytics agentuře/freelancerovi
- 16. 10. 2017
- Google Analytics, Návody, Online marketing
Užíváte službu Google Analytics a máte už dost analyzování vašeho online marketingu na vlastní pěst? Rádi byste tuto práci svěřili např. freelancerovi nebo nějaké reklamní agentuře? Pak oné agentuře/freelancerovi musíte poskytnout vaše doposud naměřená data. Agentura/freelancer potom bude moci vyhodnotit vaši situaci ohledně příchozích návštěvníků, zdůvodnit váš dosavadní úspěch/neúspěch a pomoci vám s dalším postupem na poli online marketingu. Jak ale poskytnout další osobě přístup k vašim datům, aniž byste museli někomu dávat vaše přihlašovací údaje? To se dozvíte v tomto článku!
Návod – krok za krokem
1. Přihlašte se k vašemu Google Analytics účtu – odkaz ZDE.
2. Po přihlášení klikněte vlevo dole na ikonu SPRÁVCE.
3. Na kartě účet vyberte ikonu s nápisem Správa uživatelů.
4. Nyní před sebou máte formulář, ve kterém můžete zřizovat oprávnění pro vámi určené uživatele. Řekněme, že chcete umožnit přístup k vašim datům mně. Uvedete zde adresu jirka.wolf@gmail.com (pokud na Vás vyskočí chybová hláška, že už mám na tomto emailů maximální počet sdílených účtů Google Analytics, nastavte přístup na můj druhý email jirkajiwo@gmail.com), vyberete možnosti Upravit a Upozornit tohoto uživatele emailem. (Účet musí být registrován na portálu Google!) – Malá vsuvka, pokud máte účet Google Analytics správně nastavený, budou mi stačit práva Číst a analyzovat, nicméně drtivá většina nových klientů nemá v prvopočátku účet Google Analytics správně nastavený a je nutné, abych v něm prováděl změny.
5. Klikněte na ikonu Přidat a máte hotovo!
Máte samozřejmě možnost dát uživateli i další oprávnění, buďte ale opatrní, komu tato oprávnění dáváte, a zamyslete se nad tím, k čemu jim budou.
Přehled oprávnění a jejich funkcí
- Číst a analyzovat – Umožní uživateli zobrazit si přehledy a konfigurační údaje a s těmito daty poté pracovat v přehledech. Dále umožní vytvářet, sdílet osobní podklady a sdílené podklady si zobrazit. Uživateli ale neumožní se na sdílených podkladech podílet.
- Spolupráce – Umožní uživateli tvořit a sdílet osobní podklady. Umožní na sdílených podkladech spolupracovat, např. spravovat hlavní panel či poznámku. Obsahuje všechna oprávnění z kategorie Číst a analyzovat.
- Upravit – Umožní uživateli spravovat administrativní funkce a funkce spojené s přehledy a zobrazit si údaje přehledů.
Obsahuje všechna oprávnění z kategorie Spolupráce. - Správa uživatelů – Umožňuje udělovat oprávnění ostatním uživatelským účtům a přidávat/odebírat další uživatele. Neobsahuje oprávnění z kategorií Úprava ani Spolupráci.
Doufám, že vám můj návod jak nasdílet přístup do Google analytics pomohl. Pokud byste chtěli ušetřit čas, nervy a peníze za „začátečnické chyby, rád Vám s profesionálním nasazením měření Google Analytics pomohu.
Máte zájem pobavit se o možnostech spolupráce blíže?
Napište mi, nic závazného, prostě se domluvíme nebo ne.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.