Mezi nejrozšířenější možnosti online marketingu patří jak PPC marketing, tak i SEO marketing. Každá ze zmíněných disciplín online marketingu má jak své výhody, tak i nevýhody. Protože mám zkušenosti s oběma disciplínami, zkusím Vám sem napsat výhody a nevýhody jak PPC, tak i SEO marketingu.
Hned v úvodu bych rád řekl, že byste ideálně neměli přemýšlet, jestli jít do PPC nebo SEO marketingu. Nejlepší je kombinovat obě formy online marketingu. Organické a placené příspěvky ve vyhledávání fungují nejlépe společně. Žádná pozice inzerátu ve vyhledávání nepřesvědčí všechny hledající uživatele, proto logicky platí, čím více inzerátů na Vaše webové stránky ve vyhledávání uživateli zobrazíte, tím větší šance, že se proklikne právě na Vaše stránky.
Rychlost (Vyhrává PPC) – Získat první pozice v přirozeném vyhledávání (SEO marketing) zpravidla trvá měsíce a to často s nejistým výsledkem. Když dnes správně nastavíme Vaše PPC kampaně, už zítra ráno můžete obsazovat první pozice ve vyhledávání.
Reklama míří na nejvýhodnější stránku (Vyhrává PPC) – V přirozeném vyhledávání vybere algoritmus Google nebo Seznamu sám podle sebe stránku, kterou považuje za nejrelevantnější. Ve spoustě případů to ale bude home-page, protože má nejlepší hodnocení ze všech stránek Vašeho webu. Nicméně to neznamená, že je pro daný vyhledávací dotaz nejrelevantnější. U PPC reklamy si sami vyberete, na jakou stránku budete uživatele z konkrétních vyhledávacích dotazů odkazovat. To mohou být různé akční nabídky, které běžně v organickém vyhledávání nemají šanci.
Dlouhodobé výsledky (Vyhrává SEO) – Pokud vypnete PPC reklamu, stávající zákazníci Vám sice zůstanou a někteří z nich se budou ještě nějakou dobu vracet, nicméně celková návštěvnost ze dne na den téměř zmizí. Pokud se přestanete start o SEO marketing, návštěvnost Vám sice také začne pozvolna klesat, ale rozhodně to nebude takový skok jako u PPC marketingu.
Zobrazování reklamy lze regulovat (Vyhrává PPC) – V přirozeném vyhledávání nemůžete regulovat, kdy, kde a komu se reklama zobrazí. U PPC marketingu si můžete přesně vybrat, v které dny a hodiny, v kterých městech a na jakých zařízeních (počítače, mobily, tablety) se budou reklamy zobrazovat. Pokud jste třeba zámečník, asi nebudete chtít své reklamy zobrazovat lidem z druhého konce republiky, ale omezíte reklamy na okruh například 50km.
Platba za každý proklik reklamy (Vyhrává SEO) – Přestože dostat se na TOP pozice ve vyhledávání běžně trvá v SEO marketingu měsíce, když už se tam dostanete, za kliknutí na Váš inzerát nic neplatíte. Často Vás tedy stojí spousty peněz a času dostat se na dobré pozice v přirozeném vyhledávání, nicméně za prokliky jako takové nic neplatíte. V PPC marketingu sice zaplatíte výrazně méně za to, dostat se na TOP pozice, nicméně pak platíte za každý jeden proklik.
První pozice ve vyhledávání (Zde vyhrává PPC) – První 4 pozice na stránce s výsledky vyhledávání patří PPC reklamě, tzn. absolutně první pozici si můžete zajistit jen s PPC reklamou.
Pokud jste se rozhodli pustit se do PPC marketingu a hledáte vhodného PPC specialistu, napište mi a udělám co bude v mých silách, abych pomohl i Vám.
Popkornovac.cz/sk
S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.
Michal Koláček - majitel
PNK-Renting
S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.
Lukáš Krištof- majitel
Pomohu uspět i Vám.
Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.