Google Ad Grants – jak správně optimalizovat účet

V minulém článku na téma Google Ad Grants jsem se rozepsal o tom, co tento program vůbec znamená a pro koho je určený. V dnešním článku Vám trošku přiblížím, jak využít bezplatné inzerce v Google Adwords na maximum. Podle posledních informací společnosti Google neziskové organizace během jednoho měsíce v rámci služby Google Ad Grants jsou schopny utratit pouhopouhých 300 dolarů. Ve hře je přitom 10 000 dolarů měsíčně. Členové neziskových organizací by se tak měli mnohem více zabývat možnostmi, která nabízí služba Google Ad Grants a naučit se s tímhle systémem pracovat.

Pravidla, která je vhodné dodržovat.

Aby byla internetová kampaň neziskové organizace pokud možno co nejúspěšnější, je nutné dodržovat určitá pravidla. To, že je rozpočet na první pohled takřka neomezený, neznamená, že by se měla kampaň vést podle momentálního rozmaru, naopak je nutné k celé věci přistupovat profesionálním způsobem. Účet v Google Ad Grants je nutné postavit stejným způsobem jako běžný komerční účet. A to i přesto, že vše v tomto případě platí Google. V následujících řádcích se dozvíte, jakým způsobem by měly neziskové organizace postupovat, aby naplno využily služby Google Ad Grants.

1. Využijte veškeré finance

Zde nemá smysl šetřit. Na internetu jdou nejlépe vidět ty firmy, které utrácejí za marketing nejvíce. A platí to i pro neziskové organizace. Nastavení ceny za jeden klik na dva dolary, což je maximum, je pouze začátek. Dobrým počinem je také využít strategii maximalizace prokliků, kde již žádné limity neexistují.

2. Reklama musí zaujmout

Reklama neziskových organizací má stejná pravidla jako u komerčních subjektů. Je nutné, aby sdělení bylo snadno pochopitelné a neměla by mu chybět ani razance. Trochu zahrát na city také neuškodí. Z reklamy by se měl její potencionální konzument dozvědět veškeré podstatné informace, které se týkají hlavně náplně organizace. Vhodné je například také použít Keyword Insertion do titulku. V lásce, válce a marketingu je dovoleno vše.

3. Správná klíčová slova

Mnoho marketérů z neziskových organizací si myslí, že vzhledem ke štědrému rozpočtu mohou používat sice vyhledávaná, ale pro dané účely nepříliš vhodná klíčová slova. A to je základní chyba. Google si toto totiž hlídá. Ve chvíli, kdy přijde nato, že reklama či klíčové slovo neodpovídá, půjde skóre strmě dolů. To v konečném důsledku nevyhnutelně povede ke snížení zobrazení reklamy. To může být v některých případech i na nule. Je dobré se vyhnout jednoslovným výrazům, kromě brandových výrazů.

4. Kvalita cílové stránky je stěžejní

Název cílové stránky by měl obsahovat klíčová slova účtu. Díky tomu se může její důležitost vyhoupnout nahoru. Tím se také sníží maximální cena prokliku, což povede ke zlepšení pozice ve vyhledávačích.

5. Členění reklam

Tvorba segmentovaných skupin reklam je klíčová pro vyšší zobrazování. Díky tomu lze mnohem snáze dosáhnout vysokého skóre kvality a tím v soubojích o lepší pozici začít porážet i inzerenty, kteří si reklamu platí ze svého.

6. Plátci mají vždy přednost

Google není žádná čistě charitativní organizace a jejím hlavním cílem je zisk. Proto vždy budou platící uživatelé upřednostňováni před neziskovými organizacemi využívajících výhod Google Ad Grants. Relevance je tak pro úspěch naprosto stěžejní.

Možné potíže:
  • Zůstatky na účtu – tento problém je jednoduché vyřešit. Stačí prostě expandovat.
  • Kvalita skóre je na nízké úrovni – v takovém případě je nutné navýšit důležitost reklam i cílové stránky.
  • Nízké CRT – je nutná kontrola důležitosti klíčových slov majících nízké CRT a případně sáhnout k optimalizaci reklamního textu.

Pokud byste chtěli pomoc, poradit, či přímo spravovat reklamy v Google Ad Grants, napište mi a případnou spolupráci probereme blíže.

button

Popkornovac.cz/sk

S Jirkou Wolfem úspěšně spolupracujeme již několik let. Stará se nám o reklamu a marketing, jak pro český e-shop Popkornovač.cz, tak i pro jeho slovenskou mutaci. Velmi oceňuji jeho profesionální přístup, komunikaci a rychlost s jakou řeší naše požadavky. Jeho služby mohu všem jen doporučit.

 

Michal Koláček - majitel
PNK-Renting

S panem Wolfem začínám spolupracovat už 4. rokem. Za celou dobu jsem nezažil měsíc, kdy by jeho kampaně nebyly ziskové - to nejdůležitější tedy máme :) Jako příjemný bonus mohu uvést profesionální a rychlou komunikaci, včetně období svátků a rok od roku lepší výkon reklam. Aktuálně se chystáme na propagaci nového produktu a já věřím, že bude stejně úspěšná, jako ty předchozí.

 

Lukáš Krištof- majitel

Pomohu uspět i Vám.

Chcete pomoci s PPC reklamou? Napište mi, rád s Vámi zhodnotím situaci a pokud budu věřit, že Vám skutečně dokážu pomoci, připravím Vám nabídku na míru a pustíme se do práce.