Google Ad Grants – jak správně optimalizovat účet

V minulém článku na téma Google Ad Grants jsem se rozepsal o tom, co tento program vůbec znamená a pro koho je určený. V dnešním článku Vám trošku přiblížím, jak využít bezplatné inzerce v Google Adwords na maximum. Podle posledních informací společnosti Google neziskové organizace během jednoho měsíce v rámci služby Google Ad Grants jsou schopny utratit pouhopouhých 300 dolarů. Ve hře je přitom 10 000 dolarů měsíčně. Členové neziskových organizací by se tak měli mnohem více zabývat možnostmi, která nabízí služba Google Ad Grants a naučit se s tímhle systémem pracovat.

Pravidla, která je vhodné dodržovat.

Aby byla internetová kampaň neziskové organizace pokud možno co nejúspěšnější, je nutné dodržovat určitá pravidla. To, že je rozpočet na první pohled takřka neomezený, neznamená, že by se měla kampaň vést podle momentálního rozmaru, naopak je nutné k celé věci přistupovat profesionálním způsobem. Účet v Google Ad Grants je nutné postavit stejným způsobem jako běžný komerční účet. A to i přesto, že vše v tomto případě platí Google. V následujících řádcích se dozvíte, jakým způsobem by měly neziskové organizace postupovat, aby naplno využily služby Google Ad Grants.

1. Využijte veškeré finance

Zde nemá smysl šetřit. Na internetu jdou nejlépe vidět ty firmy, které utrácejí za marketing nejvíce. A platí to i pro neziskové organizace. Nastavení ceny za jeden klik na dva dolary, což je maximum, je pouze začátek. Dobrým počinem je také využít strategii maximalizace prokliků, kde již žádné limity neexistují.

2. Reklama musí zaujmout

Reklama neziskových organizací má stejná pravidla jako u komerčních subjektů. Je nutné, aby sdělení bylo snadno pochopitelné a neměla by mu chybět ani razance. Trochu zahrát na city také neuškodí. Z reklamy by se měl její potencionální konzument dozvědět veškeré podstatné informace, které se týkají hlavně náplně organizace. Vhodné je například také použít Keyword Insertion do titulku. V lásce, válce a marketingu je dovoleno vše.

3. Správná klíčová slova

Mnoho marketérů z neziskových organizací si myslí, že vzhledem ke štědrému rozpočtu mohou používat sice vyhledávaná, ale pro dané účely nepříliš vhodná klíčová slova. A to je základní chyba. Google si toto totiž hlídá. Ve chvíli, kdy přijde nato, že reklama či klíčové slovo neodpovídá, půjde skóre strmě dolů. To v konečném důsledku nevyhnutelně povede ke snížení zobrazení reklamy. To může být v některých případech i na nule. Je dobré se vyhnout jednoslovným výrazům, kromě brandových výrazů.

4. Kvalita cílové stránky je stěžejní

Název cílové stránky by měl obsahovat klíčová slova účtu. Díky tomu se může její důležitost vyhoupnout nahoru. Tím se také sníží maximální cena prokliku, což povede ke zlepšení pozice ve vyhledávačích.

5. Členění reklam

Tvorba segmentovaných skupin reklam je klíčová pro vyšší zobrazování. Díky tomu lze mnohem snáze dosáhnout vysokého skóre kvality a tím v soubojích o lepší pozici začít porážet i inzerenty, kteří si reklamu platí ze svého.

6. Plátci mají vždy přednost

Google není žádná čistě charitativní organizace a jejím hlavním cílem je zisk. Proto vždy budou platící uživatelé upřednostňováni před neziskovými organizacemi využívajících výhod Google Ad Grants. Relevance je tak pro úspěch naprosto stěžejní.

Možné potíže:
  • Zůstatky na účtu – tento problém je jednoduché vyřešit. Stačí prostě expandovat.
  • Kvalita skóre je na nízké úrovni – v takovém případě je nutné navýšit důležitost reklam i cílové stránky.
  • Nízké CRT – je nutná kontrola důležitosti klíčových slov majících nízké CRT a případně sáhnout k optimalizaci reklamního textu.

Pokud byste chtěli pomoc, poradit, či přímo spravovat reklamy v Google Ad Grants, napište mi a případnou spolupráci probereme blíže.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.