Google odstraní průměrnou pozici z Google Ads

Google oznámil nemilou zprávu. V září 2019 odstraní z rozhraní Google Ads metriku “Průměrná pozice”, která je hojně využívána při optimalizaci PPC kampaní.

Proč je tato metrika oblíbená?

Díky “Průměrné pozici” máme možnost hlídat pozice zobrazovaných inzerátů  a neutrácet tedy více, než je nutné. A právě to se nejspíše Google nelíbí. Pokud hledám ve vyhledávací síti Google novou litinovou pánev, prokliknu 3-4 odkazy, které na mě vyjedou a porovnám ceny, kvalitu produktu a služby spojené s prodejem u prvních 3-4 eshopů, které na mě vyskočí. A pak už tedy není až tak důležité, být na první pozici ve vyhledávání. Stačí držet se mezi prvními třemi nebo čtyřmi, abych se zobrazoval nad organikou a je velká pravděpodobnost, že pokud reklamu správně otextuji a zacílím, potenciálního zákazníka na eshop přivede.

No a to je ono. První pozice z pravidla stojí značně více, než třeba třetí nebo čtvrtá pozice a přitom počet návštěvníků na eshopu z první pozice nebývá až o tolik vyšší, než je tomu třeba u třetí pozice. To vedlo mnohé PPC specialisty k tomu, že optimalizovali kampaně svých klientů tak, aby se zobrazovali okolo třetí pozice a tím šetřily za náklady na kredity. A to se pravděpodobně Google nelíbí.

Jak fungovat bez “Průměrné pozice”?

Google nám ve svém prohlášení doporučuje namísto metriky “Průměrná pozice” využívat metriky “Zobrazení nahoře” a “Zobrazení zcela nahoře”. Tož za mě není úplně šťastné řešení, i když chápu, že Google se líbí více. Díky metrice “Zobrazení nahoře” máme možnost zjistit, kolikrát se reklama zobrazila nad výsledky organického vyhledávání, tj. kolikrát se zobrazila na první až čtvrté pozici. Už ale nepoznáme, jestli se zobrazovala na druhé nebo čtvrté pozici. Metrika “Zobrazení zcela nahoře” zase určuje podíl zobrazení na úplně první pozici ve vyhledávání, což pro většinu z inzerentů není až tak důležité.

Lze to nějak obejít?

Do září 2019 je ještě spousty času a už jsem na internetu naše “fígle”, jak si pomoci i bez metriky “Průměrná pozice”. Částečně si půjde zajistit prominentní pozice skrze bidovací strategii “Cílový počet zobrazení”.  Pokud tuto strategii správně uchopíme, budeme schopní se zobrazovat ve většině případů nad organickými výsledky vyhledávání, tj. na jedné z prvních čtyř pozic.

Závěrem

Už delší dobu je zřejmě, že se Google Ads snaží stále více prosazovat automatizaci v nastavení PPC reklamy a svým inzerentům (a PPC specialistům) postupně ubírá možnosti, jak manuálně optimalizovat své kampaně. Zároveň se Google posledními updaty snaží tlačit inzerenty k vyšším útratám. Osobně z toho nejsem vůbcc nadšený. Sám mám pár klientů, kde je pro nás průměrná pozice u určitých kampaní jednou z nejdůležitějších metrik. No, další zádrhel na cestě, ale určitě mě nezastaví od tvoření ziskových PPC kampaní.

Pokud byste rádi, abych Vám s PPC kampaněmi pomohl, napište mi a třeba navážeme oboustranně výhodnou spolupráci.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.