Reklamy v obsahové síti Google Ads a Skliku

Obsahová reklama jak v Google Ads tak i v Skliku v sobě zahrnuje klasické bannerové reklamy a pak poslední dobou velmi preferované kombinované inzeráty. Reklamy v obsahové síti se mohou zobrazovat na jakékoliv partnerském webu  nebo mobilní aplikaci Google nebo Seznamu. V České republice to víceméně znamená, že se s takovou reklamou dostanete na téměř jakýkoliv web, který reklamní pozice nabízí. Reklamy v obsahové síti se mohou zobrazovat jak na počítači, tak i mobilu nebo tabletu.

Bannerovými inzeráty myslím takovou reklamu, že do reklamního systému Google nebo Seznam nahrajete již hotový obrázek, tzv. banner, který poté v rámci obsahové síti zobrazujete.

Kombinované inzeráty jsou poměrně novou možností, která nahradila původní textovou reklamu. Do kombinovaného inzerátu přidáte logo Vaší webové stránky, obrázky související s Vaším podnikáním nebo reklamním sdělením a poté textové slogany. Google i Seznam poté různě kombinuje loga, obrázky a texty tak, aby Vaše reklama byla co nejzajímavější.

Možnosti cílení reklamy v obsahové síti

Podle klíčových slov – Vyberete pro Vás relevantní klíčová slova a Google nebo Seznam bude reklamy zobrazovat na webových stránkách, na kterých se tato klíčová slova často vyskytují.

Podle tématického zaměření webu – Google i Seznam své partnerské weby dělí do kategorií dle zaměření webu. Můžete si tedy navolit, že chcete reklamy zobrazovat pouze na webech zabývajících se určitým tématem. Tématem jsou například finance, hry, fitness, nemovitosti, počítače a elektronika a třeba sport.

Podle url adresy – Vyberete konkrétní url adresy, na kterých chcete svojí reklamu zobrazovat. Pokud daný web reklamní pozice nabízí, Vaše reklama se na něm může zobrazovat. Jestli víte, na jakých webových stránkách se pohybuje Vaše cílová skupina, tímto způsobem je můžete snadno oslovit.

Podle zájmů – Zde cílíte na uživatele podle jejich zájmů. Zájem může být například cestování, hudba, finance, kultura a třeba nemovitosti.

Podle demografických prvků – Pokud budete chtít oslovit určitou demografickou skupinu, tento způsob je pro Vás ideální. Demografickou skupinou může být například muž mezi 20-30lety, z Prahy, s příjmy v horních 10% populace, který má děti.

Typem reklamy v obsahové síti je i remarketing a dynamický remarketing, tomu se ale věnuji v samostatném článku.

Výhody obsahové sítě

  1. Dokážete oslovit uživatele, kteří zatím nevím, že Vás potřebují.
  2. Dokážete reklamou oslovit prakticky kohokoliv napříč internetem a to jak na webových stránkách, tak i v mobilních aplikacích.
  3. Obsahová síť je vhodná pro uvádění nových produktů nebo služeb na trh.
  4. Pokud máte trendy produkt a hezky udělaný reklamní banner, dokážete snadno upoutat pozornost potenciálního zákazníka.

Nevýhody obsahové sítě

  1. Pokud budete zobrazovat reklamy v mobilních aplikacích, velká část kliknutí bude od dětí a teenagerů.
  2. Spousty lidí využívá ad-block, takovým lidem se reklama v obsahové síti vůbec nezobrazí.
  3. Cílíte na jiný typ uživatelů než ve vyhledávací síti, proto pokud jedete reklamu hodně orientovanou na tržby,  reklama ve vyhledávací síti pro Vás bude ve většině případů lepší volbou.

Pokud byste rádi, abych Vám pomohl nejen s reklamou v obsahové síti, napište mi a třeba navážeme oboustranně výhodnou spolupráci.

button

BodyFlexNutrition.cz

V našem oboru fitness je velmi tvrdá konkurence, kde se tlačí na ceny. Pan Wolf nám ale dokázal zvýšit prodeje aniž bychom museli bojovat cenou. Investice do online marketingu se nám rychle začala vyplácet. Navíc jednání panem Wolflem je rychlé a jasné, bez čekání na odpovědi.

 

Jiří Borkovec - majitel a mistr světa v kulturistice
Webonio.cz

S Jirkou Wolfem spolupracujeme od začátku na online propagaci. Jsme velmi spokojení s rychlou a profesionální komunikací, přehledem v online marketingu a pečlivostí. Děkujeme za tuto spolupráci a doporučujeme!

 

Ronald Eller - Team Leader Online Marketing

Pomohu uspět i Vám.

Chcete uspět před konkurencí? Máte zajímavý produkt, ale nedaří se Vám ho prodávat tak, jak byste chtěli? Napište mi o Vašem e-shopu/projektu, o Vašich cílech a možnostech. Udělám maximum abych dokázal pomoci i Vám.